Zacznij współpracę
Chcesz porozmawiać?
Potrzebujesz się zatrzymać?
Nurtuje Cię problem i nie wiesz co zrobić?
Zapraszam na sesje indywidualne.
COVIDO-psychoza i KORONA-kryzysy w przedsiębiorstwach
Znów ta praca zdalna! Wśród pracowników widzimy spadek motywacji, chęci do pracy. Pojawia się rosnąca frustracja pomimo, że firma może być niezagrożona i dobrze prosperuje w czasie pandemii. Starania dobrego zarządzania pracą kończą się niepowodzeniem, ponieważ na jakiekolwiek plany i wymagania pracownicy reagują źle. Ludzie panicznie boją się zwolnień i nadchodzącego kryzysu.
Co robić? Jak rozmawiać z ludźmi, jak ich motywować, jak zapanować nad niepozytywnymi emocjami? Jak radzić sobie z zupełnie nowymi wyzwaniami w zarządzaniu, które przynosi pandemia?
Spokojnie. Jestem tu dla Was i pomogę. Długotrwały stres i poczucie zagrożenia niszczą psychikę. Ogromnym obciążeniem jest ograniczanie swobody i kontaktów społecznych, które przynoszą smutek, niepokój i depresję. Menadżer musi zdawać sobie tego sprawę i umieć zarządzić tymi emocjami, aby zażegnać kryzys wewnętrzny w firmie.
Proponuję sesje z zakresu psychologii biznesu w dobie pandemii przeprowadzane w formie otwartej rozmowy połączonej z dyskusją i analizą przypadków. Spotkania mają na celu przybliżenie i wyjaśnienie zachodzących w trakcie pandemii zjawisk psychologicznych oraz ich znaczenia dla pracy poszczególnych osób i całych zespołów, wyników firmy oraz funkcjonowania całej organizacji. W trakcie dyskusji będą przytoczone autentyczne przykłady, tzw. case studies, oraz praktyczne porady dotyczące rozwiązań oraz narzędzi menadżerskich. Istnieje także możliwość wspólnego wypracowania sposobów radzenia sobie z konkretnymi wyzwaniami, z jakimi w obecnych czasach muszą zmagać się teraz menadżerowie.
Czy w Twoim zespole pracownicy mają takie problemy?:
- Spadek motywacji, zniechęcenie do pracy, brak zaangażowania, wypalenie zawodowe
- Wieczne zmęczenie, znużenie, apatia, utrata poczucia sensu
- Nadmierne rozdrażnienie, złość, zniecierpliwienie, frustracja
- Depresja, lęk, strach, poczucie zagrożenia, panika
- Skłonność do używek
- Kłopoty ze snem
- Bóle niewiadomego pochodzenia
- Choroba i śmierć
- Zwolnienia
- Praca i komunikacja zdalna
- Sytuacja kryzysowa
- Zmiana w biznesie – reorganizacja, przekształcenia
- Relacje z kontrahentami
Jeżeli tak, to szkolenie jest dla Ciebie!
Sesje mogą mieć charakter:
- Indywidualnych spotkań on-line
- Pakietu sesji dla kadry zarządzającej „Biznesman na kozetce” – 5 sesji
- Cyklicznych webinarów dla grup menadżerów
- Udział online w spotkaniach zarządu
- Prelekcji online dla pracowników – spotkania z psychologiem-psychoterapeutą w firmach
- Wsparcia dla HR– psychoterapeuta w biznesie
- Paneli szkoleniowych pod konkretne zamówienie np. „Jak zwalniać po ludzku”, „Dylematy szefa – jak zarządzać zespołem w dobie pracy zdalnej”
Zakres merytoryczny:
- Szkolenia i rozwiązywanie trudnych KORONA-problemów w biznesie
- Specjalny panel dla LIDERÓW
W obecnej sytuacji siła i odporność psychiczna lidera to podstawa zarządzania.
Współczesny lider:- powinien RADZIĆ SOBIE nie tylko ze zmiennością, NIEPEWNOŚCIĄ, złożonością i niejednoznacznością…
- musi OPANOWAĆ własne EMOCJE aby skutecznie STŁUMIĆ PANIKĘ zespołu
w niepewnym świecie - musi ŁĄCZYĆ TWARDE PODEJŚCIE biznesowe z EMAPIĄ i wyczuciem wobec ludziZakres tematyczny szkolenia:
- Czym jest siła i odporność lidera – konkretne przykłady
- Kim jest spójny wewnętrznie lider?
- Jak zarządzać emocjami swoimi i zespołu w dobie pandemii
- Nowoczesna empatia lidera
- Jak nie ulegać panice pracowników i klientów?
- Przykłady zarządzania emocjami i relacjami w trudnych sytuacjach
- Zarządzanie PRACĄ ZDALNĄ
- Metody organizacji pracy zdalnej zespołu, podział obowiązków
- Umiejętność delegowania zadań i ich priorytetyzacji
- Budowanie zaufania do pracowników, metody kontroli, ćwiczenie elastyczności jako przełożonego
- Jak dobrze wykorzystać nowe technologie i social media do komunikacji w pracy? Wyzwania, zagrożenia i możliwości.
- Home office a dzieci – problem z organizacją dnia pracy, elastyczność, pomoc dla rodziców i elastyczność pracodawcy
- Zasady efektywnej KOMUNIKACJI w dobie pracy zdalnej
- Różne osobowości pracowników i managerów – przykłady i zasady komunikacji
- Aktywne słuchanie, potrzeby menagera i pracownika – strategia win-win
- Wywieranie wpływu i osiąganie zamierzonego efektu w rozmowach z podwładnymi
- Feedback i rozmowa oceniająca – jak ją zdalnie dobrze przeprowadzić
- Trudna sytuacja rynkowa i zarządzanie KRYZYSEM
- Największe błędy szefa podczas kryzysu – co robić, jak reagować, czego unikać?
- Czy kryzys rynkowy musi być jednoznaczny ze spadkiem motywacji pracowników?
- Dlaczego ogromną rolę w kryzysie odgrywa komunikacja?
- Przymusowa RESTRUKTURYZACJA i ZWOLNIENIA
-
- Planujesz zwolnić? Przygotuj się to tego czyli czego nie robić przed zwolnieniem, a co robić
- Algorytm zwalniania
- Dlaczego proces zwolnienia jest ważny dla firmy
- Prawa szefa
- Najważniejsze – konkrety
- Feedback-i i rozmowy
- Sankcje – konsekwencje
- Szefie pamiętaj pracownik może iść do sądu – czyli o komunikacji podczas zwolnienia, i powodach zwolnienia.
- Szef w sądzie – jak poradzić sobie z trudna sytuacja na Sali rozpraw
- ZMIANA MODELU biznesowego
- Kryzys – szansą?
- Rola lidera, jako tworzącego wizję przyszłego sukcesu
- Umiejętność inspirowania, inicjowania zmiany – szef „lustrem” dla zespołu
- Rola komunikacji i budowanie zaangażowania pracowników w zmiany w firmie
- Zdalne RELACJE z KONTRAHENTAMI
- Nasi klienci i kontrahenci mają podobne problemy – jaki jest „trudny klient” w tych czasach?
- Jak budować relacje biznesowe i zdobywać nowych klientów w dobie pracy zdalnej?
- CHOROBA I ŚMIERĆ w firmie
- Tematy tabu – jak je poruszać w firmie
- Sztab kryzysowy i wypracowanie odpowiednich procedur
- Rola umiejętniej komunikacji
- Porozmawiajmy o trudnych COVIDO-emocjach w biznesie:
- KORONA-fobie i lęki w biznesie
- Stres, lęk, niepewność – konsekwencje dla psychiki pracownika i menadżera oraz pracy zespołu
- Narastająca frustracja – jak radzić sobie z niepozytywnymi emocjami w zespole
- EMOCJE jak nimi zarządzać
- Nauka rozpoznawania własnych emocji i emocji innych ludzi i metody zarzadzania nimi
- Zachowanie osobistego spokoju i opanowania
- MOTYWACJA w dobie pandemii
- Metody pracy nad motywacją pracowników oraz własną
- Skąd wynika niska efektywność pracy
- Motywatory – czy wiesz, co motywuje Twoich pracowników i Ciebie
- RELACJE międzyludzkie w czasie pandemii
- Zaufanie, empatia, pomoc – podczas pandemii ludzie się zmieniają
- Dlaczego asertywność nabiera znaczenia
- Jak pogodzić wiele ról – czyli jak być stanowczym i konsekwentnym, a jednocześnie empatycznym dla swoich pracowników?
- PROBLEMY psychiczne pracowników
- Dlaczego podczas pandemii cierpi zdrowie psychiczne?
- Rozpoznanie symptomów i metody ochrony zdrowia psychicznego swojego i swoich pracowników
Kontakt
Kontakt
Formularz kontaktowy
Jestem trenem, który opracowuje i przeprowadza szkolenia oraz wykłady z tematyki psychologii biznesu na indywidualne zlecenia firm i instytucji...