Humor to broń przeciwko emocjom / Rzeczpospolita

        

Data publikacji: 22 stycznia, 2015

Autor: Izabela Kielczyk

22.02.2015

Wywiad z Izabelą Kielczyk. „Szef nie może być bierny wobec agresji” – mówi psycholog biznesu, Izabela Kielczyk.

Jakle emocjonalne zachowania są w pracy nlepożądane?
Niewłaściwe są niczym nieuzasadnione wybuchy agresji, złości, krzyków, niepohamowanej płaczliwości. Jeśli takie zachowanie pracownika się powtarz szef powinien wzmożyć czujność. Brakjego zdecydowanej reakcji może bowiem te stany potęgować. A to wpływa na atmosferę pracy w firmie. O ile łatwiej można wytłumaczyć np. płaczącą kobietę, bo z natury jej nastrój bardziej niż u mężczyzny zależy też od hormonów, o tyle absolutnie nie do zaakceptowania są niekontrolowane napady złości, wulgaryzmów, obrażania innych.

Które z tydł z.achowati są szczególnle niebezpieczne dla atmosfery pracy?
Właściwie wszystkie, ale pracodawcy szczególnie nie lubią zniechęcenia, apatii i narzekania oraz powtarzania, że „to co robimy, jest bez sensu”. Takie nastroje i wypowiadane zdania szybko udzielają się pozostałym osobom, a to przenosi się na ogólną amtosferę w zakładzie. Także złość, agresja blokują pozytywne myślenie, działają destrukcyjnie na chęć do pracy, wspólnej realizacji zadań czy rozwiązywania problemów.

(…)

przczytaj cały artykuł w PDF:

 

Pliki do pobrania