Niech strach nie zabija działania / Strefa nieruchomości

        

Data publikacji: 17 września, 2018

Autor: Izabela Kielczyk

Na temat ryzyka i emocji pojawiających się w sytuacjach biznesowych dla magazynu Strefa nieruchomości wypowiedziała się Izabela Kielczyk – psycholog biznesu, coach, psychoterapeuta.

„- Utarła się obiegowa opinia, że w  biznesie nie powinno się okazywać emocji, ponieważ to nieprofesjonalne. Nic bardziej mylnego. To właśnie często pod wpływem emocji podejmujemy decyzję o zmianach w swoim życiu, o tym, czy będziemy z kimś współpracować, czy komuś zaufamy, czy zerwiemy z kimś kontrakt, czy zaangażujemy się w nowy projekt. Każda emocja o czymś świadczy, począwszy od złości poprzez przygnębienie aż po radość. Reakcje emocjonalne sygnalizują nam, które aspekty danej sytuacji są dla nas i naszych partnerów ważne, a to może okazać się niezwykle cenne, chociażby podczas negocjacji.  Emocje stanowią przewodnik po naszych potrzebach i po potrzebach innych ludzi. Osoby, które zajmują się inwestowaniem, powinny nauczyć się prawidłowo interpretować własne i cudze emocje choćby po to, aby stawiać swoim współpracownikom i kontrahentom granice.”

(…)